סיפור זן :

במנזר זן אחד בשעת צהריים, הנזירים טיילו בחצר.

המורה הזקן שהיה גם הוא בחצר באותו זמן,

עבר בין הנזירים ולפתע נשכב על האדמה

והחל לזעוק “תעזרו לי! תעזרו לי!”.

הנזירים כמובן מיהרו להושיט עזרה למורה הזקן

וניסו להרים אותו מהקרקע

אך המורה התנגד ולא אפשר להם להרים אותו

ורק המשיך לזעוק “תעזרו לי! תעזרו לי!”.

הנזירים היו מבולבלים מאוד ולא הבינו מה קורה.

למה המורה זועק לעזרה אבל לא נותן להם לעזור לו?

הם היו חסרי אונים והסתכלו אחד על השני במבוכה.

רק נזיר אחד שהסתכל על ההמולה מרחוק הבין לפתע משהו.

הוא ניגש למקום שבו שכב המורה הזועק לעזרה

ובלי לומר דבר פשוט נשכב לידו על הקרקע.

באותו רגע, המורה קם,

קד קידה עמוקה לנזיר ששכב על הקרקע ועזב את החצר.

כמו תמיד בסיפור בכלל

ובטח שבסיפור זן בודהיסטים

יש מסר. בדרך כלל מסר פשוט.

כמו כאן:

  1. מה שבעיניך זה בעיה זו לא בהכרח הבעיה של האדם האחר.

התלמידים חשבו שהבעיה של המורה היא השכיבה על האדמה.

והם חשבו שהעזרה היא לעזור לו לקום.

הם פשוט לא באמת ראו אותו.

הם היו לגמרי בהזדהות במצב

  1. מי שבאמת עזר למורה זה התלמיד שלא נסחף להזדהות

שהתבונן מתוך מרחק רגשי .

הוא זה שהצליח לשים לב מה המורה באמת היה צריך.

  1. מה שהמורה היה זקוק לו זה רק אישור.

הוא היה זקוק לנוכחות פשוטה,

בלי מאמצים לחלץ אותו ממה שבכלל לא היה בעיה בשבילו

הוא לא היה זקוק לעזרה לקום.

הוא היה זקוק רק להכרה במצבו

ולתחושה שהוא לא לבד.

  1. העזרה הכי עמוקה והכי אמיתית היתה בעצם הנוכחות.

לא במה שהתלמיד אמר או עשה.

להפך..ללא מילים.

אלא מתוך חיבור עמוק של הלב.

כמה פעמים אנחנו מרגישים כמו המורה הזה?

שאנחנו "בקרשים"- מצב הרוח באדמה

ומה שאנחנו לא רוצים

זה עצות, פתרונות, מעשים ומאמצים לחלץ אותנו

אלא רק הבנה, נוכחות,

שמישהו יתן לנו אישור שאנחנו בסדר

במקום שלנו עכשיו

ולא יבהל להיות איתנו כפי שאנחנו עכשיו.

 

כמה פעמים אנחנו בצד הזה של התלמידים?

משקיעים מאמצים ענקיים לחלף מישהו ממה שנראה לנו כבעיה

בעוד שלמעשה-

לו יכולנו להרפות מהדעות שלנו

מהצורך שלנו,

לו יכולנו להכיל אי נחת

היינו יכולים בקלות

פשוט להיות עם האחר במקום שהוא נמצא כפי שהוא.

ומסתבר שזו העזרה הכי גדולה שיש.

נ.ב כמובן…שדרושה חכמה.

לפעמים בהחלט דרושה פעולה.

אם מישהו נתקע עם הרכב – נעזור לו להחלץ.

הכוונה היא לשים לב לאוטומט

ככל שמתרגלים מדיטציה ומיינדפולנס בחיי  היום יום

מתאפשרת הצלילות הזו

לזהות מה הדבר הנכון לרגע הזה.

עשייה או –

פשוט "לשכב" ולהיות במקום שבו האחר נמצא.

במה המאמר הזה תרם לכם?

 

יש לכם אפשרות ללמוד מיינדפולנס

אצלכם בבית , במחשב,

בקצב שלכם ובזמן המתאים לכם.

בלי לצאת מהבית .

כל שבוע יגיע שיעור במייל.

סה"כ 8 שיעורים +8 תירגולים מודרכים.

והכל יישאר שלכם לכל החיים.

לפרטים נוספים ורכישה הרשמו כאן : הקורס הדיגיטלי לעשות שקט בראש

 

אנה נווה –לדרמן

INSiGHT – אימון, תרפיה , מיינדפולנס

חופש ממתח, חופש באכילה רגשית, צמיחה ממשברים.

פגישות אישיות, קורסים , קבוצות לקהל הרחב ובארגונים.

להצטרפות לעמוד הפייסבוק שלי לחצו כאן :  פייסבוק

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *