ראש או לב השנה - מיינדפולנס | Mindfulness | קורסים מיינדפולנס | קורס מיינדפולנס | אנה נווה לדרמן
מיינדפולנס אנה נווה לדרמן
מיינדפולנס - אנה נווה לדרמן
Mask Group 8

ראש או לב השנה

חגים ..עוד פעם יש את אחרי החגים ולפני אחרי החגים יש לנו את החגים עצמם.
מלא שדים ועורבים שחורים מתארגנים במשלחות ונוחתים בימים האלה. יש את ארוחות החג האלה. מי שיש לו משפחה חמה ובריאה אולי יבין במה מדובר. אלא שרוב האנשים, גם אלה המוקפים במשפחה חווים הרבה לחצים:
עם מי לחגוג? ואם אתם מארחים-את מי להזמין. ומה עם האחות הזו שאף פעם לא מוכנה לבוא אליכם וגם לא מזמינה אתכם? תמיד הולכת למשפחה של הבעל. ומה עם ההורים האלה שנעלבים שתאם הולכים למשפחה של בן הזוג. ומה עם החבר לא מזמין אותך להצטרף אליו למשפחה שלו ובמקרה הטוב אומר לך שתיפגשו אחרי הארוחה.
ומה אם הינך לא בזוגיות כבר הרבה זמן וברור לך ששוב יבואו המבטים בסגנון..מה לא בסדר כאן…ואולי גם שאלות ישירות או לכל הפחות …בשנה הבאה כבר תבואו ביחד (עם מי בדיוק….אם הוירטואלי הזה מהאינטרנט?). ואם אתם זוג נשוי יסתכלו לך על הבטן בתקווה לראות גבשושית קטנה . אה..והדודה נחמה שבעדינות שרק פולניה יודעת כמותה תציע לך להכיר את הנכד של חברה שלה. הוא רואה חשבון מסודר , מרוויח יפה עם תנאים סוציאליים ואז מה אם הוא לא עושה לך את זה. את בררנית מדי והרי לא תרצי להיות רווקה זקנה ובודדה שיושבת לבד בחושך.
אה….והאוכל!!!
אם את בעודף משקל יסתכלו לך בצלחת ויהיו בהלם מזה שאת אוכלת או מזה שאת לא אוכלת ואז למה את שמנה? ואם את רזה יסתכלו לך בצלחת בקנאה אם את אוכלת ובצער על סגפנותך אם את אוכלת מעט מדי (לדעתה של אותה דודה נחמה)….
ואם את צמחונית/טבעונית או חלילה טבעונאית ( RAW ) ….יסבירו לך שמערכת העצבים שלך תקרוס בלי בשר ושלפחות תאכלי עוף כי זה ציפור ולא בשר.
אז מה עושים? מה עושים כדי שהאוכל לא יתקע בגרון? כדי לא למצוא נחמה ומפלט בעודף אוכל ? כדי שהראש של השנה לא יהיה הכווץ של הלב?
הטיפ הראשון והחשוב ביותר: חיוך והחלטה דווקא להישאר פתוחים!!!
גם אם זה חיוך "מזויף" עדיין זה עובד!!! Fake it until you make it.
תזכרו שהכוונות תמיד טובות. ושאם משהו שאומרים מעצבן אותך זה כי יש קול מבפנים שאומר אותו דבר ואתם מנסים להתעלם ממנו. ואז כשבא מבחוץ זה בלתי נסבל. אז מה לעשות? לחייך!!! ההורמונים המרגיעים מופרשים מהמוח גם בחיוך "מזוייף".
וכמה טיפים בקשר לאכול כדי לא לסיים אתה ערב מפוצצים, עם בטן נפוחה והרגשה רעה:
 תכינו מראש מנה שאתם רוצים לאכול ותביאו אותה. ככה תוודאו שיש לכם מה לאכול ולא תצטרכו לאכול דברים שלא תרצו או להשאר עם צלחת ריקה
 ממלאים את הצלחת רק פעם אחת. בלי תוספות.
 חצי מהצלחת –סלט ענק.
 קודם כל אוכלים הרבה סלט. רק אח"כ את כל השאר. ואם אוכלים בשר- הכי בסוף.
 משאירים כחמישית ממה שהעמסתם בצלחת. כן. הגוף לא זקוק לכל כך הרבה אוכל. השארת האוכל בצלחת היא גם מסר של רוגע ואמונה שתמיד יש מספיק אוכל ואין צורך להאביס עכישו כי לא יהיה.
 בין ביס לביס-הסכום על השולחן!!! תחשבו על הפה כמו על חניה. כשיש אוכל בפה-החנייה תפוסה. רק כשהחנייה מתרוקנת הרכב הבא (הביס הבא) יכול להתקרב. כשהפה מלא באוכל והמזלג המועמס כבר עומד בקדמת הפה ומאיץ מופעל לחץ מיותר הגורם להעדר לעיסה, אכילה מהירה מדי ומכאן כמויות גדולות מדי ופגיעה בעיכול. התוצאה תהיה אכילת יתר , גזים ותחושת כבדות לא נעימה. אז- one bis at a time

ובכל מקרה- תזכרו שמה שהכי מזיק , אפילו יותר מכל אכול שבצלחת זה רגשות עוכרים כמו כעס, רגשי אשמה, קנאה , טינה וכד'. אז..חייכו, תפרגנו, תחבקו.
תחליטו שבראש של השנה אתם פותחים את הלב. חייכו, תחשבו טוב, תדברו טוב , תעשו טוב וגם לכם יהיה טוב.
מאחלת לכולם שתהיו השנה טובים ומתוקים. שתקומו כל בוקר בהוקרה ובהודיה על היש הענק שקיים בכל רגע. שתאהבו, שתתמקדו בלעשות טוב לאחרים. בסופו של יום זה מה שנחשב-כמה הייתם נדבים ואוהבים.


אפשר לפתור את האניגמה של חוסר האיזון בתחומי החיים השונים ולהיגמל לא רק מהסימפטומים אלא גם מהסיבות.
אני מזמינה אותך לתהליך מרתק וחוויתי המשלב מודעות ,
תזונה ואיזון רגשי.
זוהי הזמנה לשיחה לא מחייבת, אשר בה נבחן יחד את מטרותייך ונבנה לך תכנית אישית לחיים בריאים ומאוזנים..

אהבתם? שתפו את הפוסט:
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב print
Print

לפרטים נוספים
חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

אנה נווה לדרמן

3 טיפים מקורס מיינדפולנס

מיינדפולנס מורכב מתרגול מובנה-מדיטציה ומתרגול תשומת לב ונוכחות ברגע הזה בפעולות פשוטות בחיי היום יום. ויש גם תרגילים שונים שעוזרים לפתח קשב וריכוז ומאמנים את היכולת

קרא עוד »
אנה נווה לדרמן

מהפך במטבח-החיים דבש

מהפך במטבח-החיים דבש מודה שהופתעתי…קבלתי הרבה פניות בעקבות הבלוג האחרון שלי "משקל קל-זה לא קל" הדן במהפך במטבח ובתזונה הרגשית. שנים רבות אני עוסקת בנושא

קרא עוד »
אנה נווה לדרמן

משקל קל זה לא קל

משקל קל-זה לא קל. על מהפך במטבח הפנימי  הסוד הגדול שרופאים ויועצי דיאטות בזק המבטיחים לכם רזון לתמיד לא מגלים הוא שהאוכל שבצלחת הוא התזונה

קרא עוד »
ברוכים הבאים
אני שמחה שקפצתם לבקר באתר שלי!
אי הוודאות של המציאות שמשתנה לנו,
מביאה איתה סטרס ותחשות מעיקות.
המיינדפולנס עבורי היא שליחות ודרך חיים ובמיוחד בימים אלו, של תקופת הקורונה, אני כאן לעזור. בשיחות ועידה בזום, או בכל אפליקציה אחרת.
 
דילוג לתוכן