לסר ג'ון קטלר היו גרבים אהובים עשויים צמר סרוק, וכדרכם של גרבים,

הם היו זקוקים לתיקון מפעם לפעם.

המשרתת הנאמנה של סר קטלר, היתה מטליאה את הגרבים בחוט משי,

עד שנהפכו לגרבי משי.

אילו היתה לגרבים תודעה, הם היו בוודאי משוכנעים כי הם עדיין גרבי צמר.

– ויליאם ג'יימס

 

כאשר אנו מתבוננים בקפידה במחשבותינו,

אנו מגלים שהן אינן בשליטתנו –

אנו שוחים בזרם בלתי מזוהה של זיכרונות, תוכניות, ציפיות, שיפוטים, חרטות.

כשמתבוננים בתודעה מגלים אי יש בה את כל האפשרויות.

את היכולת להיות פייה טובה, ליצור אין סוף טוב

וגם להיות רודן הרסני.

מתו הקצוות האלה התודעה

מתכננת, מדמיינת, יוצרת תקוות ופחדים,

רעיונות ומאבקים

ותרחישים לשינוי המציאות.

 

לעיתים קרובות שורש תנודות התודעה

הוא אי שביעות רצון ואי נחת.

כשמתבוננים מקרוב נראה שיש לנו הרבה פעמים ציפיה

להתרגשות אינסופית ולמציאות מושלמת

וגם לשקט, שלווה ורוגע מבפנים.

אבל במקום שזה מה שהתודעה תייצר

אנחנו מונעים את השקט הזה

בדרכים לא מודעות .

מחשבות יכולות להיות מאד שימושיות ויצירתיות

אלא שלעיתים קרובות הן נשלטות על ידי האחזויות,

פיצולים של העולם לבעד ונגד,

שחזורים של סיפורים בחלוקה של הצלחה וכשלון

טוב ורע, שחור ולבן.

 

המחשבות שוב שוב עסוקות בלתכנן את הבטחון (המדומה) של העתיד

להכן על ה"אני"

ולהדק את האחיזה במי שאנחנו חושבים שאנחנו

בלי לזכור בכלל שזה רק הסיפור על מי שאני

ולא המציאות.

האופי הדואליסטי של המחשבה

הוא אחד משורשי הסבל שלנו.

בכל פעם שאנו חושבים על עצמנו כעל נפרדים,

הפחד וההתקשרות מתעוררים ואנחנו

מתכווצים, מתגוננים, שאפתניים וטריטוריאליים.

ויותר ויותר במתח ובסבל.

אז מה עושים עם זה?

אי יגיע ריפוי?

אי אפשר להרגע?

 

ריפוי הנפש מתרחש בשתי דרכים:

בראשונה, אנו מביאים תשומת לב טובה לתוכן המחשבות שלנו

ובשניה אנחנו לומדים להפנות אותם בצורה מיומנת יותר

באמצעות תשומת לב,

אנו יכולים להכיר ולהניח לדפוסים של דאגה בלתי מעורערת ואובססיה;

אנחנו יכולים להבהיר את הבלבול שלנו

ולשחרר דעות והשקפות הרסניות.

אנחנו יכולים לחשוב על היותנו בעלי ערך

ועל החיים שלנו כיקרי ערך.

נוכל לשאול: האם אני מספיק אוהב/ת?

כאשר אנו רואים מחשבות לא בריאות,

אנחנו יכולים ללמוד לכוון את המחשבות שלנו

לתוך מצבים מיומנים של חסד, כבוד, כבוד, וקלות נפש.

תרגילי מדיטציה של הלב עוזרים לנו

באמצעות הדקלום של ביטויים חיוביים של חסד וחמלה

על מנת לפרוץ דפוסי מחשבה ישנים וחוזרים על עצמם.

כדי להרפא,

עלינו ללמוד להתרחק מכל הסיפורים של התודעה,

כי הקונפליקטים והדעות של המחשבות שלנו לא נגמרים.

כפי שציין הבודהה, "אנשים ודעות פשוט מסתובבים ומטרידים זה עם זה".

 

המוח חושב על העצמי כעל נפרד –

הלב יודע טוב יותר.

כפי שאמר זאת אחד ההודים הגדולים, סרי ניסרגדטה,

 "המוח יוצר את התהום, והלב חוצה אותה".

כאשר אנו מכוונים את המודעות האוהבת שלנו

כדי לראות את המחשבות השופטות והאוחזות והפחד,

אנו יכולים לשחרר את עצמנו מהאחיזה המפרידה שלהם

ולנוח בגוף ובלב.

בדרך זו, אנו יוצאים מתוך ההזדהות שלנו,

ומרככים את הדעות, ואת השיפוט

ואת הקונפליקט שהם מעוררים.

 

הרבה מן הצער הגדול של העולם הוא כאשר המוח מנותק מהלב.

במדיטציה ובתרגול מיינדפולנס

אנחנו יכולים להתחבר מחדש עם הלב שלנו

ולגלות תחושה פנימית של אחדות, אחדות וחמלה

מתחת לכל קונפליקט המחשבה.

 

הלב האוהב מאפשר לזהות את הסיפורים והרעיונות,

את הפנטזיות והפחדים של המיינד

בלי להאמין בהם,

מבלי לעקוב אחריהם או למלא אותם.

כאשר אנו מקשיבים בלב, מתחת לכל המחשבה,

אנו מגלים שתיקה מתוקה, ריפוי,

שלווה פנימית בכל אחד מאיתנו,

טוב לב, כוח ושלמות שהיא זכותנו.

זה טוב בסיסי הנקרא לפעמים הטבע המקורי שלנו,

או טבע בודהה.

כשאנו חוזרים לטבענו המקורי,

אנו יכולים להכיר בדרכי הנפש,

ובכל זאת לנוח בשלום ובטוב.

ואז אנו מגלים את ריפוי הנפש.

 

מבוסס על שיעור מאת ג'ק קורנפילד.

 

אנה נווה לדרמן

INSiGHT-  אימון, תרפיה מיינדפולנס

דברו איתי כדי לברר את הדרך המתאימה לכם

ליצירת רוגע , שמחה ובהירות.

0523222803

Anna4mind@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *