כוחה של מילה.

למה.

בגיל שנתיים- שלש ילדים שואלים המון למה.

ירין, הנכד שלי, שואל

תטא.(סבתא…)…למה המים רטובים?

למה הציפור עפה?

סקרנות מתום לב ותודעה פתוחה וסקרנית.

אח"כ אומרים לילדים  1+1=2

ואין יותר למה.

ויותר גרוע

"למה" הופכת להיות מילה המבטאת ביקורתיות

ולא כמרחב לקבלת תשובה אמיתית.

"למה הבית מבולגן" שואלים ההורים

כשבפועל הם מתכוונים שזה ממש לא בסדר.

לא באמת מעניין למה….

Judge

סימן השאלה מתחלף בסימן קריאה.

ולאט לאט מתגבשות בתודעה מחשבות שהופכות לאמונות

והעולם מצטמצם לערימות של סימני קריאה

על עצמנו, על החיים, על איך דברים צריכים להיות

בלי בכלל להתבונן בתוקף של זה.

האם זו עובדה? האם זה נכון?

יש הרבה ככה צריך, כי ככה כולם, וככה החיים.

אמונות מגבילות חלקן תפלות חסרות קשר למציאות

כמו למשל לפחד מהחתול הזה שהקארמה שלו היא להיות שחור,

לא לתת מחמאות לתינוק נגד עין הרע ולדפוק על שולחן…

ואולי על כל אלה ברור לנו שזה לא אמת ורק נמשיך בזה

על תקן אם לא יועיל אז לא לא יזיק

הרי שזה הרבה יותר בעייתי כשמדובר באמונות על עצמנו

מחשבות כמו:

אי אפשר לסמוך על אף אחד

אסור לעולם לקבל עזרה

אני לא מספיק טוב/ה

צריך לעבוד קשה כדי להרוויח כסף.

וכל אחד מוזמן להוסיף משלו.

וככה מחשבות הופכות לאמונות ואמונו שמחזיקים בהם הרבה שנים

הופכות לתבנית מחשבתית (פרדיגמה) בלי שום סימן שאלה

והתבנית הזו מנהלת לנו את החיים.

תרגול מיינדפולנס מאפשר לנו לזהות את המחשבות האלה

שהופכות הרבה פעמים לשקופות.

ולשאול 4 שאלות מובילות:

  1.  האם זו אמת? האם זו עובדה?
  2. איך זה בשבילי להמשיך להחזיק באמונה הזו?
    (איך זה מרגיש בגוף? איזה רגש? איזה פעולות אני עושה או נמנע בעקבות האמונה הזו).
  3. האם להמשיך עם המחשבה הזו יהיה מיטיב או מוביל לעוד סבל, בדידות וסטרס?
  4. איזה עוד זוית ראיה יכולה להיות?

לוקח זמן לשנות מחשבה וזוית ראיה ובטח שלשנות את הפעולות הנובעות מהמחשבה.

אבל הרגע הזה הוא הזמן הכי טוב להתחיל.

לפרטים על קורס מיינדפולנס הקרוב מוזמנים לפנות אלי 0523222803

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *