טרילותרפיה ותזונה: לאכול מהאמצע

 האם בערב, אחרי יום עבודה ארוך ומתיש, כשכולם כבר ישנים,אתם מתחילים לחפש "משהו" לאכול?כמו חור בבטן….?
האם בשעות הצהריים, במשרד, אתם מוצאים את עצמכם טרוטי עיניים וכמעט נשמטים על השולחן מעייפות ותחושת כובד?

מה זה "רעב"?האם אנחנו בכלל יודעים מה זה רעב?
יותר ויותר יש הסכמה על הקשר בין תזונה לבין מי שאנחנו ולהפך. מי שאנחנו משפיע על התזונה.

במאמר הזה אני נוגעת נגיעה קלה בקשר בין עייפות להרגלי אכילה.

אם אתה קורא מאמר זה סימן שיש לך מודעות ראשונית לחשיבות של התזונה.
השאלה הגדולה היא מי אוכל?
לפי הטריל ותרפיה מי שבדרך כלל אוכל זה החלק הרגשי. להלן ייקרא-רגש.

החלק היצרי,מאופיין בספונטניות,"בא לי",הנאה,שמחה,יצירתיות ואהבה.

החלק האחר הוא הראש. ה"מהנדס".הוא החלק של המחשבות,מה צריך,תכנון,קפדנות,חוקים.

בטרילותרפיה אנחנו לומדים להכיר את האופי של כל אחד מהם ואת טיב היחסים הפנימיים.ההבנה היא שהסבל נעוץ ביחסים הפנימיים הללו.

בדרך כלל קיים חוזה פנימי:

כאשר הראש קשה,ביקורתי וקפדן מתפתחת אכילה רגשית כסוג של מרד.דווקא…רגעי חופש יקרים מפז.הראש,שרוב בזמן משדר מחשבות מלחיצות,שותק לכמה רגעין ואז אוכלים.

הראש יכול לקבוע חוקי דיאטה קפדניים בין אם מסיבות בריאותיות ובים אם כדי לרזות.זה מחזיק מעמד בין כמה שעות לכמה ימים ואולי כמה שבועות.

ואז …ברגע של חולשה של הראש-הרגש אומר:"די!!!לא מעניי אותי כלום. בא לי גלידה/שוקולד/פסטה וכד".כי עבור הרגש חיים של חוקים קפדניים הם חיים בצינוק אפל.

מתי זה יקרה?כשהראש עייף.בערב, אחרי לילה ללא שינה.אחרי שעות עבודה מתישות.

בתקופת מבחנים למשל-הראש עסוק בלימודים על חשבון דיכוי של הרגש. ואז הרגש אוכל כפיצוי או לחילופין הראש מאכיל את רגש כדי שיהיה שקט ואפשר יהיה ללמוד.

 מה עושים…..

  1. מודעות.לפני ששולחים יד לעוד אוכל לשאול-האם זו עייפות או רעב?
  2. עוצרים..נושמים 3 נשימות…ושואלים:מה באמת הרגש שלי רוצה עכשיו?
  3. שותים 2 כוסות מים ומחכים 20 דקות ואז מחליטים אם בכל זאת לאכול או לא.
  4. מתי מגיעים התקפי התשוקה לאוכל?מזהים…בוקר/צהריים/ערב/ללילה.מחליטים על יעד קצר:שבוע. ואם שבוע זה קשה אז יום אחד.בזמן שזיהיתם קובעים מראש משהו שכיף לרגש:סרט/אמבטיית קצף/יין /חברים או כל פעילות אחרת שנעימה ומרגיעה.

לסיכום

הכוונה היא ליצור שיתוף פעולה בין הראש והרגש.

לבנות חוזה פנימי בו הראש מפרגן לרגש הנאה ואז הצורך באוכל ירד.

והכי חשוב, ואת זה אנחנו עושים בתהליך הטריל ותרפי: להעיר את האמצע. זה הטריל ותרפיה. מתעורר חלק נוסף שהוא ה"אמצע". בעל הבית.מתפתחת מנהיגות פנימית המאפשרת לאכול  בדרך מיטיבה ומזינה את הגוף תוך כדי הקשבה לראש אבל גם לרגש.