חופש זה לא טיסה לאיי סיישל - מיינדפולנס | Mindfulness | קורסים מיינדפולנס | קורס מיינדפולנס | אנה נווה לדרמן
מיינדפולנס אנה נווה לדרמן
מיינדפולנס - אנה נווה לדרמן
חופש

חופש זה לא טיסה לאיי סיישל

"הנשק הגדול ביותר נגד לחץ הוא היכולת שלנו לבחור מחשבה אחת על פני אחרת" ויליאם ג'יימס

אני אוהבת את חג הפסח. לא בגלל המצות ואפילו לא בגלל ליל הסדר.

חג הפסח אהוב עלי בגלל הסיפור של יציאת מצרים. סיפור על  יציאה מעבדות לחירות. הסיפור מסופר כעלילה על עם ישראל והמנהיג שהיה מוכן להתמסר למען חירותם. זה לא הלך חלק. באמצע היה עגל הזהב והם נדרשו ל 40 שנים במדבר כדי להגיע לארץ המובטחת.

אלא שהסיפור הוא גם סיפור על כך אחד מאיתנו. לא לחינם נאמר שכל אדם צריך לראות את עצמו כאילו יצא ממצרים.

כי בתוך כל אחד מאיתנו שוכן קול שחי בעבדות ומבקש להשתחרר לחופשי.

הקול של העבד הוא התחושה כשאנחנו לכודים בתוך המון דברים דחופים ומשימות. כשאנחנו לא מודעים בכלל לכך שיש עוד דרכים חשוב, לדבר, להרגיש ולהתנהג ולא רק כמו שאנחנו רגילים ומופעלים באופן אוטומטי.

זה הקול שמונע בעדנו לעצור אפילו לעשר דקות מדיטציה כי זה בזבוז זמן כשהעומס כל כך גדול.

הקול הזה מאד משכנע. אחד היתרונות של מיינדפולנס ומדיטציה זה היכולת לזהות את הקול הזה כמחשבות שאינן מיטיבות ולהזכר שמחשבה היא לא עובדה.

אנחנו לא חייבים להיות עבדים לתודעה שלנו ולקבל ממנה הוראות הפעלה. אנחנו יכולים לצאת לחופשי ולחזור למקום הטבעי שלנו בו אנחנו אלה בעלי הבית .

כשאני מתישבת למדיטציה אני מבחינה במתח בחזה, בצריבה בגרון ותחושת מתח אפילו בבליעת הרוק. אני מבחינה ברשימת המטלות הנפלטת מתודעתי באופן שכמעט ולא ניתן להתנגד לדרישה של המיינד לקום ולעשות הכל.

ואז אני רואה מה קורהאה, חוסר שקט. אני פשוט מאפשרת לו להיות. לא מתנגדת לא הודפת ולא מנסה לייצר משהו אחר. רק מפנה את תשומת הלב בחזרה לנשימה.

וככה שוב ושוב גם אם אלף פעם בדקה. ואחרי אפילו 10 דקות בלבד משהו בפנים מתרחב ומשתחרר .

בכך שאני מפנה זמן למדיטציה, אני מתחברת באופן מודע יותר לעצמי ולמצב ההוויה שלי, ואני מבינה שתחושת הדחיפות לביצוע מיידי של המשימות היא בגלל מצב תודעתי של מתח.

בסוף  המדיטציה, החזה נפתח, הנשימה יותר פתוחה, הבטן שלי מתרככת ואני חוזרת לתפקד בתחושה של נוכחות רגועה. עוד רגע של יציאה מעבדות לחירות . עוד רגע בו לא נשלטתי על המיינד הרודן .

אני מוקירת תודה  על זה שתרגול מיינדפולנס הוא חלק מחיי היום יום שלי. תרגול מיינדפולנס ומדיטציה זו הדרך בה למדתי כיצד להבחין בין מחשבות שכדאי להקשיב להן לבין מחשבות שהן אוטומטים שאפשר לוותר עליהם.

מדיטציה לימדה אותי איך להתייחס למחשבות שלי בצורה מהפכנית לחלוטין. אני תוהה עד כמה חיי עשויים להיות שונים בלי התרגול הזה שמוציא אותי כל יום מחדש מעבדות נרצעת למחשבות שלי לחירות.

באמצעות תרגול המדיטציה הבנתי שניתן לדמות מחשבות להפעלת רדיו ברקע המוח, ולעתים הערוצים שאתה מכוון אליהם מלאים בתוכן לא מיטיב ואפילו מטריד.

כשמאזינים לרדיו,  אם יש ערוץ שלא אוהבים, אפשר בקלות לשנות תחנה לערות אחר. עבור רבים מאיתנו, בכל הנוגע לזרם המחשבה שלנו, אנו משרתים את המיינד שלנו וניזונים ממחשבות רעילות מבלי לשנות את התחנה. אנחנו עבדים של המחשבות שלנו.

עד שלמדתי את התרגול של מדיטציית מיינדפולנס גם אני הייתי שבויה במחשבותיי. כאשר מאמינים שכל המחשבות הן אמת, האמונות והסיפורים שלך יכולים להגביל את האפשרויות והפוטנציאל שלך.

כפי שאמר גנדי:

האמונות שלך הופכות למחשבות שלךהמחשבות שלך הופכות למילים שלךהמילים שלך הופכות למעשים שלךהפעולות שלך הופכות להרגלים שלךההרגלים שלך הופכים לערכים שלךהערכים שלך הופכים לגורל שלך. "

אז איך תדעו אילו מחשבות הן בעלות ערך ואילו מחשבות עליכם להתעלם?

זה בדרך כלל המחשבות השליליות שיש להן כוח מסוים להשפיע על גורלנו. לכן, בפעם הבאה שיש לך מחשבה שמרגישה ביקורתית עצמית, שיפוטית, דאגה או לחץ, קחו רגע של מודעות, עצרו, ושאלו את עצמכם אם מחשבה זו תומכת בכם להיות האדם שאתם רוצים להיות ולחיות כמו שאתם רוצים לחיות.

אחר כך הכירו את הרגש שמצטרף למחשבה הזו. האם יש פחד, הצפה, לחץ, פגיעה, חרדה, בושה או כעס?  הסכימו לזהות את הרגש ולהביא אליו קבלה. להגיד : ככה זה עכשיו וזה בסדר.

על ידי כניסה לשורש הרגש תוכלו לקבל החלטות נבונות יותר כיצד להגיב למה שמפעיל את הרגש ולא להישאר שבויים ועבדים בלולאות חשיבה לא מיטיבות.

מה זה מיינדפולס

כיצד למצוא חופש רגשי באמצעות מיינדפולנס

      1. היו מודעים.

שימו לב כאשר אתם חושבים על משהו שלילי או יוצר אי נוחות רגשית. ואז שאל את עצמך: האם המחשבה הזו מביאה אותי לקראת מה שחשוב לי והאופן בו אני רוצה לחיות?

  1. לשחרר בעדינות

אם גילית שהמחשבה מרחיקה ממה שחשוב לך הגישה היא להניח למחשבה. לא להלחם בה או לגרש. כמו להחליף תחנה ברדיו. וחשוב לזכור שהמחשבה הזו היא רק מחשבה ולא הוראת הפעלה וסמכות.

  1. היו עדינים ורכים עם עצמכם.

קח רגע להביא חמלה לעצמך כשאתה מזהה וחושף את הרגש הבסיסי שמניע את זרמי המחשבה השליליים והבלתי מועילים האלה. שימו לב שהדיבור הפנימי יהיה ללא שיפוטיות אלא ידידותי ומקבל.

  1. הכרות עם התודעה.

טבע התודעה לייצר מחשבות התודעה מייצרת כל הזמן מחשבות, חלקן יצירתיות ומעוררות השראה ואחרות מחזיקות אותך בשבי ומפילות אותך. חשוב להבין שלא צריך להאמין לכל מחשבה שעולה לך בראש.

מיינדפולנס, היכולת להיות מודע למה שקורה מרגע לרגע, עוזר לך לשמור על המוח שלך, כך שתוכל לבחור בקפידה אילו מחשבות אתה נותן להשפיע על בחירותיך וחייך.

וזו היציאה מעבדות לחירות .

חג שמח

וכדי לאפשר גם לך לצאת מעבודת מחשבתית לחירות תודעתית-
אני מציעה לך להצטרף לקורס הדיגיטלי- לעשות שקט בראש.
ועכשיו במחיר מיוחד לכבוד החג- 390 ש"ח בלבד.
אחרי הלחיצה על כפתור התשלום כל מה שעליך לעשות זה בדף התשלום 

להוסיף את המילה "פסח" והמחיר ירד ואטומטית.

עברת כבר את הקורס? מה דעתך להעניק אותו במתנה למישהו יקר לך? 

הנה הקישור לקורס – לעשות שקט בראש 

אהבתם? שתפו את הפוסט:
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב print
Print

לפרטים נוספים
חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

אנה נווה לדרמן

מיינדפולנס, חמלה ואמפטיה

במחקר מוח מאוניברסיטת ויסקונסין – מדיסון (נערך על ידי הפסיכיאטרית הלן וונג) נמצא שבעת תרגול מדיטציית חמלה, תרגול שהוא חלק מתרגול מיינדפולנס, פועלים במוח אזורים המפעילים

קרא עוד »
ברוכים הבאים
אני שמחה שקפצתם לבקר באתר שלי!
אי הוודאות של המציאות שמשתנה לנו,
מביאה איתה סטרס ותחשות מעיקות.
המיינדפולנס עבורי היא שליחות ודרך חיים ובמיוחד בימים אלו, של תקופת הקורונה, אני כאן לעזור. בשיחות ועידה בזום, או בכל אפליקציה אחרת.
 
דילוג לתוכן