אנחנו קוראים לזה בשם חיבה: דיכי..אבל לפעמים הדיכי הזה..כבר לא מרגיש כל כך "חמוד", מתי זה מופיע? איך זה משפיע עלינו, והאם יש דרך לשנות , לפני שהדיכי הופך לדיכאון? איך ניתן דרך טרילותרפיה _איזון ראש רגש) ותזונה, להביא לשיפור גדול במצבי הרוח שלנו? על כך ועוד במאמר הבא.

 השעון מצלצל בבוקר…יום חדש.

מה הראש אומר?אוף…איזה יאוש?ומה עולה ברגש?אין לי כח?

איך אתם מתעוררים?זורקים את השמיכה בבת אחת וקופצים מהמיטה מוכנים מיד לכל מה שמחכה?הראש הדייקן ,האחראי והקפדן מעיף אתכם מהמיטה? או שאולי מהרגש…אומרים :"לא בא לי…עוד קצת". האם אתם נותנים לעצמכם עוד כמה דקות כך שתוכלו לקום באוירה טובה או שהרגש מדוכדך, לא רוצה לקום לעוד יום שהראש אומר לו עליו :"איזה יאוש"…..

הדרך בה אתם מתעוררים מעידה הרבה על המצב הנפשי. כשהכל בסדר, יש איזון פנימי הרמוניה ואוירה פנימית חיובית וטובה-פשוט קמים.בנחת,בעדינות ויש אפילו שמחה קטנה והתרגשות מהיום החדש. ואפילו אפשר לנשום עמוק ולברך ברכה פנימית על עצם העובדה שהתעוררתי.לא מובן מאליו !!!

כשהראש שולט והוא הבוס-קמים ב"אכזריות"….אי אפשר להתמתח  או להתחבקכי ה"צריך לקום" צועק מבפנים.

כשהרגש משתלט לא קמים…עו ד ועוד במיטה גם אם מאחרים לפגישה חשובה ואפילו למשהו שיש בו כיף והנאה.

דיכאון קל

 (להלן יקרא "דיכי") מתחיל בדרך בה קמים בבוקר. האם המחשבות הראשונות שהראש מביא הן חיוביות ונעימות לקראת היום החדש?

דיכי הוא לא מצב קיצוני.משהו קליל.סוג של עננה שמלווה אותנו כל היום וגם בלילה.מתעוררים עם העננה הזו בבוקר ונרדמים איתה בלילה כשהראש מביא ביקורת וכל מה שהיה לא בסדר במשך היום ונרדמים בייאוש,ספק ורגש עכור.

דיכי יכול להתפתח לדכאון אבל יכול גם לא.

סימנים לדיכי שהפך לדיכאון:

אין חשק להפגש עם חברים

אכילה לא מאוזנת-יותר מדי או פחות מדי

לא יוזמים

אין חשק לעשות דברים

קושי להרדם/להתעורר/לישון

מחשבות שליליות ופסימיות

חוסר בטחון עצמי

מחשבה שככה זה יהיה תמיד ואין סיכוי שישתנה

תחושת תקיעות כללית

לא אוהבים כמצב בסיס:לא אוהבים בזוגיות,את העבודה,את השכן או בכלל…

לא צוחקים כמעט בכלל ואפילו לא מחייכים .

"גוש" בגרון ואולי דמעות על הריסים

ו…כל אחד יכול להוסיף כאן משלו.

הבשורה החשובה: אפשר אחרת!!!אפשר לקום בבוקר בשמחה, לברך על מה שיש ולהתקדם,להשתפר וליצור את החיים שאתם רוצים לחיות.

כדאי להתעורר כבר הרגע. לא לומר מחר כך.

אז מה עושים? הנה כמה טיפים  אופטימיים:

 בבוקר:

×     רגע לפני שהראש מתחיל לטחון-לומר משהו חיובי. לדוגמא: תודה רבה שהתעוררתי. אני אומרת: תודה על כל מה שיש לי ועל כל מה שאין לי.מוזמנים להגיד אותו דבר או משהו אחר שמתאים לכם.

×     לפני היציאה מהמיטה-מתיחה של הגוף…ידיים ורגליים. אפשר גם להניע את האגן ואפילו לנער את כל הגוף.

×     במקלחת ומול המראה-להמשיך ולומר את ההצהרה הנ"ל.

במשך היום

×     מדי שעה לעצור ולנשום שלוש נשימות עמוקות,ארוכות ורכות עם דגש על הנשיפה

×     לשתות הרבה מים

×     להמנע מקפה

×     לאכול מזון מלא ולא מעובד.

×     שבולת שועל (קוואקר) ודגנים מלאים-מצויין לשיפור מצב הרוח.

×     לצחוק!!!fake it until you make it  במקום לחכות שיהיה מצב רח טוב כדי לצחוק –תצחקו ויהיה מצב רוח טוב. ואם ממש ממש קשה לצחוק לחייך.

לפני השינה

×     נשימות להרפיה

×     להמנע מארוחה כבדה בערב

×     להחזיק פנקס goodies ליד המיטה ולכתוב את הדברים הטובים שנאי מודה עליהם היום.אפילו אם זה משהו ממש קטן כמו סלט עם טחינה טעים שאכלתי היום.

 חשוב!!

מידתיות.לא בבת אחת.צעד קטן לשינוי גדול.

לא מתנפלים על כל הטיפים ביחד. תבחרו אחד או שניים שמתאימים לכם. ותאמצו אותם ליום אחד.בסוף היום תחליטו מה הטיפ  למחר.אפשר לכתוב בפנקס קטן.