הרצאות וסדנאות לארגונים

בכל רגע נתון אנחנו נמצאים במערכת יחסים כלשהי. לפעמים זו מערכת יחסים לרגע אחד עם הנהג בנתיב במקביל בכביש, או עם השומר בקניון ולפעמים זו מערכת יחסים מתמשכת עם קולגות בעבודה, עם התלמידים, ההורים , עם בני המשפחה ובעיקר..עם עצמנו.

הבסיס לכל מערכת יחסים קרובה ומיטיבה הוא תקשורת (מהשורש ק.ש.ר) היוצרת את הקשר.

בסדנא ייחודית וחוויתית תהיה הזדמנות להתבונן בדפוסי התקשורת ולבחור באלה המיטיבים, מקרבים ומקדמים את הקשר.

מה בסדנא?

• מהי תקשורת מיטיבה?

• דיבור מיטיב ומקרב לעומת זה המרחיק וסוגר

• איך לתקשר את הצרכים והרצונות-מתלונה לבקשה

• החיים הם בעצם מאבק על אוזנו הקשבת של האחר-הקשבה ככלי תקשורתי

משך הסדנא:

סדנא חדפעמית- שלש שעות

סדנא מתמשכת-4 מפגשים -3 שעות לכל מפגש

יש אפשרות להתאים בהתאם לצורך בארגון

מיינדפולנס (MindFulness) בארגונים – להיות כאן ועכשיו!

"יש לנו שלושה מקומות בלבד אליהם אנו יכולים לכוון את התודעה שלנו בכל רגע נתון: הגוף שלנו, העולם שסובב אותנו, ועולם הנפש"

("לאלף את השדון" מאת ריצ'רד ד. קרסון)

מיינדפולנס-פיתוח תשומת לב ונוכחות למה שקורה מרגע לרגע .

מיינדפולנס זו היכולת להיות קשובים לעצמנו ולסביבה שלנו ולהפוך פעולות יומיומיות לפעולת הקשבה איכותית. חברה מצליחה היא חברה שיודעת להיות קשובה לצרכים של העובדים שלה, של הלקוחות שלה ולדייק את המוצרים והשירותים שלה בהתאם.

מנהל מעולה הוא מנהל שרואה את התמונה הגדולה לצד הפרטים, קשוב לבעיות ולפתרונות האפשריים, ויודע לבחור ביניהם.

למה מיינדפולנס?

אחד האתגרים הגדולים בימינו הוא הישגים ועמידה בדרישות גבוהות.

אך לא פחות מכך אנו נדרשים למיקוד, בהירות מחשבתית, דיוק, יצירתיות בקרירה.

כמו כן קיים האתגר בקיום מערכות יחסים מתוך חכמה ותגובות יעילות למה שמתרחש ברגע נתון.

בעבודה היומיומית בארגון נוצרים מתחים רבים. כל אחד נתון במרוץ ההישגיות, העמידה ביעדים, הצורך לאזן בין המחויבויות והמשימות בעבודה לבין החיים הפרטיים.

התוצאה היא מתח מצטבר הגורם נזק רב הן לעובד עצמו והן לארגון. הנזקים באים לידי ביטוי במערכות יחסים עכורות, בתגובות אימפולסיביות, בהרגלים אוטומטים נטולי יצירתיות, יוזמה והתלהבות.

זה לא חייב להיות ככה. אפשר ללמוד להפחית מתח ועל ידי כך לשפר את היחסים וגם את ההישגים .

זה בדיוק המקום בו אימון ותרגול מיינדפולנס משתלב ויכול לעזור.

לבחירה במיינדפולנס יש אפקט ארגוני מהדהד: היא מאפשרת מיקוד בקבלת החלטות, בהירות מחשבתית, תקשורת פנים ארגונית טובה יותר, מניעת קונפליקטים, בריאות פיזית, ניהול יעיל יותר של הזמן ושחיקה מקצועית קטנה יותר.

ארגונים כמו גוגל עולמי, אינטל, הפרלמנט האנגלי ועוד משלבים קורס מיינדפולנס כחלק ממערך ההדרכה של החברה.

אלפי מחקרים מוכיחים כי תרגול מיינדפולנס בארגון תורם להפחתה באבדן ימי עבודה, שיפור החוסן של העובדים ושל הארגון, עליה בתפוקות ובהשגת היעדים והמטרות בארגון כמו גם עליה ברמת שביעות הרצון של העובדים.

קהל היעד

1. מנהלים בדרגים השונים- לשיפור ניהול עצמי וניהול אחרים.

2. צוותים אורגניים- טיפוח אפקטיביות עבודת הצוות בממשקים

3. עובדים- קבוצות הטרוגניות להתפתחות אישית והתמודדות עם לחץ ושחיקה

מבחר אפשרויות לפעילויות:

1. סדנת MBSR – הקורס הרשמי שפותח על ידי Kabat Zin והוכח כיעיל להפחתת מתח ושינוי הרגלים לאורח חיים בריא, גופני ונפשי. 8 מפגשים של 2.5 שעות ועוד מפגש של 6 שעות.

2. 'אמנות הקשב' – סדנה מקוצרת 3-5 מפגשים של שעתיים.

3. 'אי שקט בתוך אי השקט' – סדנה חד-פעמית.

4. אושר כאן ועכשיו- הרצאה בנושא מיינדפולנס ואושר.

5. 'והקשבת לרעך כמוך' – סדנת תקשורת והקשבה. מפגש חדפעמי או סדרה.

6. 'המנהל כמאמן' – סדנה מתקדמת למנהלים.

7. ליווי פרטני למנהלים.

מתכונת שתוחלט כנכונה ומתאימה לארגון.

קורס מעשי לפיתוח מיומנויות ניהול דרך נוכחות וקשב ברגע ההווה

המצב היום:

האתגרים בעולם העסקי והארגוני בימינו מביאים לכך שהרבה מהמנהלים פועלים במרחב של מרוץ במבוך: עיסוק בשוטף, בלת"מים דחופים, הסחות דעת, תגובתיות לערוצי התקשורת: מיילים, סמסים, טלפונים

אבדן ימי עבודה, בעיות בריאות, חוסר ריכוז, התפרצויות , הסתגרויות, ריבוי קונפליקטים, מירמור, פיזור נפש, חוסר אבחנה בין עיקר לטפל, ציניות, עליה במשקל, פעולה על אוטומט, העדר יצירתיות וחדשנות, תשישות רגשית ופיזית. ירידה ביעילות.

כל אלה הם חלק מסימני השחיקה הפוגעים באדם עצמו , בבריאותו ובאיכות חייו וכתוצאה מכך גם פגיעה במערכות היחסים בארגון, באבדן ימי עבודה ובמצטבר- פגיעה ביכולת של הארגון להשיג את מטרותיו ולהגיע לתוצאות ולפריצות דרך.

בעבודה היומיומית בארגון נוצרים מתחים רבים. כל אחד נתון במרוץ ההישגיות, העמידה ביעדים , הצורך לאזן בין המחויבויות והמשימות בעבודה לבין החיים הפרטיים.

התוצאה היא מתח מצטבר הגורם נזק רב הן לעובד עצמו והן לארגון. הנזקים באים לידי ביטוי במערכות יחסים עכורות, בתגובות אימפולסיביות, בהרגלים אוטומטים נטולי יצירתיות יוזמה והתלהבות.

זה לא חייב להיות ככה. אפשר ללמוד להפחית מתח ועל ידי כך לשפר את היחסים וגם את ההישגים .

אחד האתגרים הגדולים בעולם כזה הוא הישגים ועמידה בדרישות הגבוהות אך לא פחות מכך –מיקוד, בהירות מחשבתית, דיוק, יצירתיות וקיום מערכות יחסים מתוך חכמה ותגובות יעילות למה שמתרחש ברגע נתון.

זה בדיוק המקום בו אימון מבוסס מיינדפולנס משתלב ויכול לעזור.

מיינדפולנס:

מיינדפולנס- תרגול של תשומת לב למה שקורה ברגע ההווה בכוונה וללא שיפוטיות.

השימוש הראשוני במיינדפולנס היה בתחום מרפאות הכאב בבית חולים במסצ'וסטס. התהליכים לוו במחקרים מדעיים ולאור התוצאות המשמעותיות התחיל שימשו במיינדפולנס כבר לפני כעשור גם בתוך חברות לצורך שיפור היציבות והיעילות בארגונים, פיתוח מיומנויות ניהוליות, שיפור התקשורת והפחתת לחץ של העובדים.

ספרות:

מרבית הספרות והמחקר בתחום מיינדפולנס מתפרסם בעולם ובאנגלית. בארץ התחום עדיין צעיר יחסית.

Mindful Work: How Meditation is Changing Business from the Inside Out – מאת דייויד גלס (David Gelles) .ספר מוזכרות חברות ענק אשר בנו תכניות אימון מיינדפולנס למנהלים ולעובדים בארגון : גוגל, טרגט, ג'נרל מילס, Keurig Green Mountain ועוד.

בספר מתוארת שביעות הרצון מהתוצאות בתרגול מיינדפולנס בתחומים של יעילות ושיפור הישגים בארגון כמו גם שיפור משמעותי במערכות היחסים וברמת שביעות הרצון והבריאות של העובדים ובהלימה הפחתה משמעותית באבדן ימי עבודה

חברת אינטל יצרה תכנית הנקראת Awake@intel אינטל, בשנת 2012 השתתפו בתכנית 1,500 עובדים אשר דווחו על ירדה ברמת המתח בשתי נקודות מתוך 10 ולעומת זאת עליה ברמת האושר ב 3 נקודות. וזאת בעקבות הקורס. בסיכום הקורס התגובות כללו דווח על שיפור במיומנויות קוגניטיביות כמו בהירות מחשבתית ,יצירתיות ומיקוד ,שיפור בתקשורת ובמערכות היחסים ובאווירה בצוותים. כתוצאה מהתוצאות בפרויקט אינטל הרחיבה את היקפו ל 10000 עובדים.

עוד כתבות: מיינדפולנס באינטל עוד מיינדפולנס באינטל מאמר בפורבס מיינדפולנס בארגונים העולם עוצר להתבונן-כתבה בכלכליסט מיינדפולנס להתמודדות עם מתח בארגונים

מה שברור בעקבות התנסויות של מיינדפולנס בארגונים התוצאות המוכחות הן של הגדלת היעילות והפריון, שיפור בתחושת הרווחה ורמת שביעות הרצון, הקטנת הוצאות בגין בריאות, שיפור מערכות היחסים , הפחתת רמות הלחץ והשחיקה.

מה בסדנא?

  • טכניקות להרפיית המתח ויצירת שלווה ורוגע
  • פיתוח סקרנות והתבוננות במקום "לאבד את הראש" , להילחץ/להתפרץ/להפסיק לנשום
  • מיומנות הקשבה ותקשורת מקדמת
  • שיפור כללי ברווחת האדם מבחינה גופנית ופיזית:

התוצאות:

  • עליה ברמת האנרגיה , הערנות והמרץ
  • שיפור במערכות היחסים
  • חיזוק הביטחון העצמי
  • שיפור הריכוז, המיקוד והבהירות המחשבתית
  • פיתוח יציבות במצבי לחץ ועומס
  • היום ידוע כי תרגול מיינדפולנס גם משפיע על מבנה המוח ותורם להגמשה ושיפור התפקוד.

מבנה הסדנא:

בהתאם לצרכים ולאפשרויות של הארגון

לנהל ב"חכמה"- המנהל כמאמן

המנהל בעידן שלנו הוא בראש ובראשונה מומחה לאימון ופיתוח היכולות והמוטיבציה של אנשי הצוות שלו. המנהל הוא מנהיג מעורר השראה ולא אחראי למשימות המפעיל סמכות לצורך השגת המטרות.

התשוקה הגדולה של המנהל היא לרתום את אנשי הארגון למטרות , לערכים ולחזון של הארגון על מנת לממש את המטרות והאתגרים העומדים בפניו. התפיסה המובילה היום בעולם הניהול המתקדם היא תפיסה המבוססת על העצמת העובד, הכרה ביכולותיו והשקעה בפיתוח כישוריו.

אחד האתגרים הגדולים העומדים בפני המנהל היא איך ליצור סביבה ארגונית פתוחה המעודדת יצירתיות ותשוקה לעשייה במקום פחד לטעות וקיבעון.

יצירתיות ותשוקה לעשייה במקום פחד לטעות וקיבעון.

ארגון של פעם-השרדות בשיטת המקל והגזר ארגון של המחר-מחויבות , חזון, רתימה, השרדות התפתחות וצמיחה.

המנהל-מנהל משימות המנהל-מנהיג הרואה חזון ורותם איתו אחרים. כל אחד הוא שלם ובעל יכולות-גם המנהל וגם העובדים. שליטה ופיקוח של המנהל ופחד של העובדים אפשור, מרחב לצמיחה הן של המנהל והן של עובדיו , אומץ, העזה , יציאה מהקופסא.השפעה והשראה במקום שליטה.

שמרנות וקיבעון חדשנות ופריצות דרך

שיטת המקל והגזר. אימון והעצמה.מיקוד ביכולות ובחוזקות

פוליטיקה וחתרנות פנים ארגונית עבודת צוות, שיתוף וחיבוק סביב מטרה משותפת

מי שסובל ומקריב יותר (עובדת הרבה שעות,

לא ישן וכו) הוא המצטיין יצירת מוטיבציה פנימית, רווחה, איכות חיים והנעה מתוך הנאה

היררכיה המאפשרת "ראש קטן" השפעה, מעורבות ואחריות בכל תפקיד.לעובד יש מוטיבציה להיות "ראש גדול".

הבסיס הוא הצרכים הקיומיים.רוצים לגמור את

היום ולחזור הבית בשלום מימוש היכולות והפוטנציאל האישי

חשדנות אמון ביכולות של העובד, אמון של המנהל בעצמו, אמון של העובדים במנהלים.

תקשורת שבה החזקים מדברים והאחרים

שותקים או מרצים תקשורת מקדמת ומיטיבה המאפשרת לכל אחד לבטא את כולו ולהוסיף מיכולותיו

מיקוד ב"אין" וב"אי אפשר" מיקוד במה עוד ובאיך אפשר.

חוסר מודעות לחשיבות פרדיגמות כבסיס

לצמיחה הבנה של מהות הפרדגימה ומיקוד בפרדיגמות המקדמות צמיחה.

מנהל שחי בעיוורון לגבי הקורה בארגון,

התחושות של אנשיו והדפוסים המעכבים שלו מנהל מודע המחויב לתהליך מתמיד של צמיחה אישית ומקצועית ומוכן לשפר את עצמו.

ארגון המחר- יוצר מחויבות פנימית ,מחובר בהתלהבות לערכים של הארגון ושל עצמו כמו גם לחזון ויודע להלהיב גם אחרים תוך כדי שהוא מעניק לפרט בארגון תחושת רווחה ואיכות חיים

תוצאות של תהליך אימון בארגון:

שיפור ביצועים והשגת מטרות

המנהל רואה את טובת הארגון אך גם את רווחת וצמיחת העובדים .

שיפור יחסים בינאישיים בצוות ובארגון

עליה ברמת שביעות הרצון של המנהלים והעובדים

חשיבה חדשנית ויצירתית

העלאת המוטיבציה

שותפות ועשייה הדדית

יצירת סביבה של למידה, פתיחות והעשרה הדדית

גאוות יחידה ומוטיבציה גבוהה

הפסקת היעדרויות ואבדן ימי עבודה

חיוביות – גישה חיובית ומיקוד במה כן עובד: מה העוצמות של העובדים ומה הפוטנציאל לצמיחה בארגון.פיתוח וטיפוח פרדגימות מקדמות.

כלים-יכולת ביצוע מקצועית וידע רלבנטי

מוטיבציה- בעל מוטיבציה פנימית ויכולת להלהיב ולסחוף אחרים להצבת מטרות והשגתן

השראה-מהווה דוגמא חיובית בכל המישורים הן המקצועיים והן האישיים בשילוב מיומנויות "רכות" של תקשורת, אכפתיות , רגישות ויחסי אנוש

מנהל כזה הוא בעל מודעות עצמית ויכולת לראות כל עובד כאינדיבידואל וגם את הסינרגיה ביניהם כצוות מוביל למימוש הפוטנציאל האישי והארגוני גם יחד.

מה זה אומר לנהל על המגרש ולהפוך להיות מנהל מאמן?

• להיות השראה ודוגמא בניהול עצמי למנהלים ולכל שאר עובדי הארגון

• מודעות לעוצמות האישיות ופיתוח אמונה בגדולתם של אנשים ולפתח יכולת העצמה

• לפצח מיומנויות "רכות" של תקשורת , הקשבה ומשוב מקדם

• זיהוי ערכים אישיים וארגוניים

• הובלה לאור חזון אישי וארגוני

• ללמוד לשאול שאלות עצמתיות במקום לתת הוראות

******ניתן לבנות סדנא בהתאמה לארגון ולצרכים הייחודיים של הצוות והמנהלים. מסדנא חדפעמית ועד לסדנא מתמשכת לארוך זמן כתמיכה ולווי למנהלים ולצוותים..

"איך בונים ספינה?

אוספים אנשים ונוטעים בהם את האהבה והכמיהה לים הגדול, הרחב והאין סופי.

ולא מקבצים אנשים ואומרים להם להכין תכניות, לאסוף חומרים ולבנות ספינה."

(אנטואן סנט אקספרי).

מוכרת לך התחושה שהיממות מתחברות, אין אויר.

חוץ מעבודה כמעט אין חיים.

אפילו בלילה הראש עסוק בעבודה וגם בשישבת.

בהתחלה האדרלנין מפצה, הסיפוק , האתגר והעניין.

אלא שלאט לאט מגיע החשבון …הגוף מתחיל לאותת, מערכות היחסים נפגעות

גם התפקוד והתוצאות בעבודה בירידה,

הפתיל מתקצר, הריכוז נפגע, העייפות מצטברת

ולפעמים מגיע רגע שכבר אי אפשר להתעלם. יש עייפות, עצבנות, מתח ועוד תופעות.

כי לאן כל זה מוביל?

בכל מקרה-עדיף לעצור רגע לפני ולמצוא דרך אחרת.

אימון למנהלים ואנשי קרירה יאפשר לך למצוא דרך לשלב

בין החיים האישיים, הבריאות והקרירה. למצוא דרך ל"גם וגם". לאיזון.

זהו תהליך המאפשר שינוי חיובי לטווח ארוך גם למי שחי בלו"ז צפוף, לחץ ועומס .

הפגישות יכולות להתקיים אצלך במשרד. או אצלי בקליניקה.

השיטה שפיתחתי היא גישה אינטגרטיבית

המשלבת את כל תחומי החיים ומתאפיינת בפשטות וביכולת לבצע שינויים

באיכות החיים באופן פשוט ובלי לסבול .

קווי היסוד הם:

· התאמה אישית (ביו אינדיבידואליות) המשלבת מודעות ופיתוח מיומנויות ניהול

· הצבת מטרות ומציאת הדרך להגשמה והטמעה יישומית בחיי היום יום.

· מתינות והדרגה ביחד עם העצמת המוטיבציה האישית לשינוי אורח חיים לבריא יותר

· המיקוד הוא במודעות להרגלים ולדפוסים האוטומטים ושינוי להרגלים מיטיבים מתוך מודעות ובחירה

· לווי מתוך הקשבה מלאה לצרכים האישיים והמקצועיים ותמיכה לאורך הדרך

מה התועלת למנהלים ולארגון?

מנהל שאיכות חייו משתפרת ושמיונויות הניהול והתקשורת שלו משתפרות

הוא מנהל הרבה יותר מועיל ויעיל.

הרפיה וירידה ברמת המתח

שיפור היכולת וההישגים בזכות שיפור המיקוד ובהירות המחשבה

שיפור מערכות יחסים ותקשורת

רעננות , ערנות ומרץ לאורך כל היום

כלים להבנה מעמיקה של המנגנונים הפנימיים המפעילים אותך

הגברת השמחה, האופטימיות והחיוביות.

אני מכירה את העולם המאתגר של המנהלים בעידן המודרני ומבינה לעומק את האתגרים היומיומיים איתם המנהל מתמודד.

התהליך איתי הוא הכי תכלס שיש כי אני באה מהשטח ולא רק מתאוריות אקדמיות.

אני אעזור לבצע שינוי שיהיה מעשי , ישתלב בחיי היום יום ויביא תוצאות עמוקות ולטווח ארוך.

דברו איתי

המלצה ממחלקת ההדרכה בסלקום

עבדתי עם אנה בפרויקט הקניית יסודות באימון למנהלים מצטיינים בדרג ביניים ובדרג בכיר.

לאורך הפרויקט כולו נהנינו מכישורי ההנחיה המקצועיים של אנה הבאים לידי ביטוי ביכולת להעביר מסר מדויק וכן ביכולת להגיע אישית אל כל אחד ואחד מן המודרכים ולתת לו ערך מוסף עבורו ספציפית.

אנה מתאפיינת בכך שהיא "לא מוותרת" למשתתפים בסדנאותיה ומחייבת אותם לתהליכי חשיבה משמעותיים איך היא עושה זאת בחן רב ובכך ממוססת התנגדויות ומגייסת שיתוף פעולה.

ניסיון החיים העשיר של אנה וכן ניסיונה המקצועי הרב באו לידי ביטוי גם בשיחות עמנו, צוות ההדרכה והפיתוח הארגוני שליווה את הפרויקט מטעם הארגון.

בשיחות אלה בלטה היכולת של אנה לראות תמונה מלאה ולתת פרספקטיבה לדברים.

לפיכך אני ממליצה עליה בכל פה לפעילויות דומות ואשמח לנדב מידע נוסף טלפונית.

חן יפעה

מנהלת פרויקטים פיתוח הדרכה ולמידה

052-4677827