איך לעבור את ארוחת החג בשלום - מיינדפולנס | Mindfulness | קורסים מיינדפולנס | קורס מיינדפולנס | אנה נווה לדרמן
מיינדפולנס אנה נווה לדרמן
מיינדפולנס - אנה נווה לדרמן
פרחי אהבה

איך לעבור את ארוחת החג בשלום

בין אם אתם אוהבים חגים ובין אם לא – ליל הסדר הרבה פעמים הוא ערב שיש בו הכי הרבה בלגן.

והכוונה לבלגן רגשי ומתח סביב המפגש המשפחתי בו לא תמיד הנפשות הפועלות מעוררות בך שמחה.

לא מעט רגשות ומתח מצטרפים לארוע הזה 

משפחתולוגיה היא הרבה פעמים עניין מורכב עם הרב המשקעים. גם במשפחות הכי טובות יש קצרים ואם בחיי היום יום איכשהו אפשר להתעלם מהם הרי שכשיושבים כולם ביחד סביב השולחן בארוחת החג יכולים לצוף כל מה שקשה וטעון.

למשל עם האחות או הגיסה שאף פעם לא מוכנה לבוא אליכם וגם לא מזמינה אותך.

אולי בן הזוג לא הזמין להצטרף אליו למשפחה שלו ובמקרה הטוב אומר שתיפגשו אחרי הארוחה.

ומה אם אין לכם זוגיות כבר הרבה זמן . גם ככה התחושה היא של בדידות מוגברת בתוקפת חגים .

ברור לכם ששוב יבואו המבטים בסגנון שאלה מה לא בסדר כאן ואולי יהיו גם שאלות ישירות או לכל הפחות יברכו אתכם בשנה הבאה כבר תבואו ביחד (עם מי בדיוק? עם הוירטואלי הזה מהאינטרנט?).

דודה נחמה בעדינות שרק פולניה יודעת כמותה תציע לך  להכיר את הנכד של חברה שלה. הוא רואה חשבון מסודר , מרוויח יפה עם תנאים סוציאליים ואז מה אם הוא לא עושה לך את זה. את בררנית מדי והרי לא תרצי להיות רווקה זקנה ובודדה שיושבת לבד בחושך.
אם אתם זוג נשוי יסתכלו לך על הבטן בתקווה לראות גבשושית קטנה .  

ויש את עניין האוכל. 

יסתכלו לכם בצלחת . אם אתם בעודף משקל יבקרו את זה שאתם אוכלים יותר מדי. ואם אתם רזים יסתכלו לכם בצלחת בקנאה.

ואם אתם צמחונים/טבעונים או חלילה טבעונאים ( RAW ) ….יסבירו לך שמערכת העצבים שלכם תקרוס בלי בשר ושלפחות תאכלו עוף כי זה ציפור ולא בשר.

השנה יש גם נושא טעון חדש- החיסונים. אם לא  החסנתם יטיפו לכם להתחסן ואפילו יגדילו לעשות וישמרו מרחק כי אתם מפיצי מחלות ואם כן התחסנתם ויש ייצוג ללא מתחסנים ינזפו בכם שהשתתפתם בניסוי מסוכן.

בקיצור- מלא עניינים ותוסיפו את שלכם.

 

אז מה עושים? מה עושים כדי שהאוכל לא יתקע בגרון וכדי שהערב הזה יוכל להיות בכל זאת נעים.

קבלו כמה טיפים :

  1. להכין את עצמכם לפני הארוחה לארגן לעצמך זמן נעים ושקט כך שתגיעו בתחושה רגועה ונעימה.
  2. לדמיין – דמיינו את עצמכם בארוע והחליטו איזה הוויה אתם רוצים להחזיק. למשל – רוגע, שמחה, יציבות.
  3. תחליטו להקשיב. לא חייבים להגיב. להקשיב פי שניים מלדבר. תשחררו את העצמכם מהור לענות ולהגיב לכל מה שנאמר.
  4. חייכו – גם אם זה חיוך "מזויף" עדיין זה עובד!!! Fake it until you make it. ההורמונים המרגיעים מופרשים מהמוח גם בחיוך "מזוייף".
  5. תגידו לעצמכם שהכוונות טובות ושאם משהו שאומרים מעצבן אותך אין סיבה לקלקל לעצמכם את הערב.
  6. תהיו נחמדים – תשאלו שאלות ותהיו סקרנים- תתעניינו באנשים האחרים , חלקו מחמאות, תפרגנו.
  7. הגיבו באיפוק – כן. לספור עד 10. תזכרו שסייג לחכמה שתיקה. לא חייבים לענות לכל מה שאומרים לכם. תנשמו , חייכו ותעבירו נושא
  8. גם אם הערב ארוך – תגידו לעצמכם שאתם נהנים ותוקירו תודה על זה שיש לכם משפחה
  9. אל תעמיסו על הצלחת יותר מדי ושימו לב לרגע שבו מופיעה תחושת שובע כדי להפסיק לאכול. אל תאכלו את המתח שלכם באופן שיגרום לכם להרגיש רע וכובד מיותר.
  10. זוגות- תתאמו מראש את הצרכים שלכם- האם חשוב לכם להיות ביחד לאורך הארוחה? תבקשו! דבר שני- החליטו שבדרך הביתה מקטרים ומותר להגיד הכל וכשמגיעים הביתה מפסיקים, מקדישים זמן לביחד ומסימים את הערב באופן נעים.
  11. ברגעים מעיקים – קומו למקום אחר, תזוזו רגע ובדרך תנשמו ותשננו את ההוויות מסעיף 2.

לסיכום והכי חשוב!  

בסוף מעבר לכל הרעיונות והעצות-

 

 תזכרו שמה שהכי מזיק  ומייצר מתח נפשי זה רגשות עוכרים כמו כעס, רגשי אשמה, קנאה , טינה וכד'.

אז..חייכו, תפרגנו, תחבקו.תהיו נדיבים בלי קשר לאיך שמתייחסים אליכם ובהתעלמות מהמטענים.
תחליטו שבחג הזה אתם פותחים את הלב. חייכו, תחשבו טוב, תדברו טוב , תעשו טוב וגם לכם יהיה טוב.


מאחלת לכולם חג שבו תעשו לכם שמח. בשורה תחתונה- יש לכם השפעה גדולה על האוירה הפנימית שלכם. ובסך הכל מדובר בערב אחד קצר שחולף. לפחות עד החג הבא .

אנה נווה לדרמן

אימון, תרפיה, מיינדפולנס

פיתוח חוסן נפשי והתמודדות עם קשיים ומשברים

אפשר להשתחרר מהעבדות של התודעה. רוצים לדעת איך? לחצו על הכפתור הירוק

אהבתם? שתפו את הפוסט:
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב print
Print

לפרטים נוספים
חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

אנה נווה לדרמן

רק שלא תשתנה לעולם

(סיפור אמיתי לחלוטין בטשטוש פרטים מזהים ובשם בדוי) מכירים את הברכה הזו? או לחילופים ה"מחמאה"-ממש לא השתנית. השאיפה הזו לקביעות, ליציבות, האחיזה במה שיש והפחד

קרא עוד »
אנה נווה לדרמן

 מדיטציה ושלפשטונדה

"אם אתה יודע איך לסבול-תדע גם איך לא לסבול" (סנגאי) הביטוי שְלַפשְטוּנדֶה בתרגום מילולי: שעת שינה. המשמעות היא שעת מנוחה בין 16:00-14:00. אין להרעיש ואין להפריע.

קרא עוד »
אנה נווה לדרמן

מה בין שלפשטונדה, מיינדפולנס והאושר שלך ?

לפני זמן מה קבלתי במייל הזמנה לחתום על עצומה מיוחדת במינה: "שלאף שטונדה לכל עובד".
אחר כך ראיתי שלטי חוצות בחוצות העיר "יוחזר השלאפשטונדה".
מעבר לסקרנות, לפיקנטיות ולנוסטלגיה, הקמפיין עורר בי התרגשות כי הקריאה לשלאפשטונדה משמשת אותי כאנלוגיה ב iNSIGHT – אימון מבוסס מיינדפולנס… להמשך קריאה לחץ כאן

קרא עוד »
ברוכים הבאים
אני שמחה שקפצתם לבקר באתר שלי!
אי הוודאות של המציאות שמשתנה לנו,
מביאה איתה סטרס ותחשות מעיקות.
המיינדפולנס עבורי היא שליחות ודרך חיים ובמיוחד בימים אלו, של תקופת הקורונה, אני כאן לעזור. בשיחות ועידה בזום, או בכל אפליקציה אחרת.
 
דילוג לתוכן