כל יום מביא איתו חוויות מגוונות בהן נעימות ולא נעימות.
בכל יום נפגוש גם קשיים אתגרים חדשים וגם הפתעות טובות והזדמנויות.
הרבה פעמים נראה לנו שאם היום התחיל רע או משהו נתקע לנו במצב הרוח שאר היום ימשיך וידרדר ונרגיש אומללות. מה שקורה זה שבמקום לשים סימני שאלה על החשיבה השלילית, אנו נותנים למחשבות הטורדניות להרוס את הביטחון שלנו.
תכף אציג בפניכם דרך שתאפשר לכם להפחית את הכוח של המחשבות הטורדניות ולהפסיק לתת להן למחוץ את הביטחון העצמי שלך.

אני מבטיחה שהטכניקה הזו נותנת כוח להגיב לשליליות הזו באופן מיטיב ויעיל ולהזיז את עצמנו למקום חיובי יותר. כאשר ניקח אפילו את הצעד הקטן ביותר לנסיגה מאותן אמונות שליליות, זהו צעד לביסוס הביטחון העצמי שלנו.
לטכניקה קוראים G.L.A.D ואני משתמשת בה בחיי הפרטיים וגם לאחרונה בקליניקה וגם מלמדת בקורסים למיינדפולנס שימוש בדרך היעילה הזו.

הטכניקה הזו מאפשרת להתמקד במה מיטיב ומה לא, מה בסדר ומה מאכזבה. ראשי התיבות הן GLAD ואכן שימשו בטכניקה הזו מאפשר להתחבר לשמחה ולמצוא את האיזון על ידי תשומת לב לחיים בדרך שיש בה מודעות עצמית.

הטכניקה מסייעת לך להתמקד מה הולך נכון, לא מה לא בסדר או מאכזב. טכניקות אלה הוא ראשי תיבות של דרכים למצוא שמחה ואיזון על ידי לשים לב לחיים סביבך בצורה חיובית ועם יותר מודעות עצמית.

G.L.A.D. טכניקה

 gratitud G– הוקרת תודה. זה יכול להיות על דברים פשוטים וגם על זה שיש לך רגלים, על המים שזורמים מהברז, על האוטו שלך. לא חשוב מה. דברים קטנים כגדולים אבל חייב להיות רלבנטי ליום שלך. זה יכול להיות על מישהו בחיים שלך, על הצלחה בעבודה, זה יכול להיות גם על עצמך. אני בעד להסתובב עם פנקס (אפשר notes בנייד אבל אני פחות מתחברת) ופשוט לרשום כל היום. או לחילופין- בבוקר ובערב.

  learning-  L דבר חדש אחד שלמדת היום. זה יכול להיות על עצמך, משהו חדש שלמדת מאחרים או משהו שלמדת על מישהו שאתה מכיר במשך זמן רב. זה יכול להיות למידה של עובדה חדשה או משהו מתוך ניסיון. זה תרגול שמנפתח סקרנות מיטיבה ומאפשר לראות כי כל יום הוא מלא דברים חדשים

Accomplishment – A – הישג קטן. השלמת משימה. לעתים קרובות אנו מאמינים כי הישג צריך להיות משהו גדול. זה יכול להיות מעשים רגילים של תשומת לב ואכפתיות לעצמנו או כל דבר אחר. לדוגמה:
לצאת מהמיטה (משהו שבדרך כלל לא מוערך מספיק)
אכלתי 3 ארוחות בריאות בלי לדלג על אף אחת.
נטלתי את תוספי המזון שהתחיבתי לעצמי לקחת.
ישנתי את השעות שאני רוצה לישון.
שילמתי חשבונות בזמן
השלמתי את כתיבת הבלוג הזה שתכננתי כבר זמן מה.

delight – D – תענוג, הנאה, דבר אחד שהיה נעים היום.
אפשר לחשוב על כל דבר ולו הקטן ביותר. כל דבר שגרם לך לחייך, לצחוק, הביא לך אושר או היה נעים לחושים. זה יכול להיות להבחין בפרחים יפים, לצחוק ממשהו משעשע,לטעום משוה טעים, תחושת לב נעימה או לשמוע שיר שגרם לך אושר.

האם ה- G.L.A.D. זו טכניקה שתשנה לגמרי את חייך? כנראה שלא.
אבל זה בהחלט עוזר לשבור דפוסי חשיבה שליליים ופחות להאמין למחשבות ששודדות לנו את האנרגיה.
נהלו יומן GLAD במשך שבוע.
אפשר לעשות טבלה של 4 עמודות לכל אחת מהקבוצות ולהתמיד למלא אותה לפחות פעם ביום בערב:
הוקרה G  ⌉  למידה L  ⌉  השלמה A  ⌉  הנאה D

עקבו במשך שבוע כזה אחרי מצב התודעה שלכם ושימו לב להשפעה המיטיבה של התרגול הזה.
שימו לב איך הדיבור השלילי קטן ונחלש ואת מקומו תופסת תחושת שביעות רצון ורווחה פנימית
שימו לב לשיפור במצב הרוח.


חשוב מאד שכל מה שאתם כותבים יהיה מוחשי ורלבנטי לאותו יום. נסו להישאר ברגע ולבחור דברים שאתם באמת שמחים עליהם באותו יום (נסו להשתמש בכל מיני דברים שונים עבור כל יום).

עוד על פיתוח מודעות ישירה ויכולת להתחבר לשמחה, לתחושת חיוניות ומרץ בקורס מיינדפולנס הקרוב

קרדיט : את הטכניקה קראתי אצל דונלד אלטמן, תרפיסט שהיה בעברו נזיר בודהיסט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *